Handelsbetingelser

   

Generelle oplysninger


DITVINHUS
V/LESA Handel ApS.
CVR: 37239143
Nydamsvej 1, 8362 Hørning.
kontakt@ditvinhus.dk

Betaling


Vi modtager kreditkortbetaling af følgende korttyper: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, American Express, Diners, PayPal. Vi påligger ikke kortbetaling noget gebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi afregner i Danske Kroner. 

I forbindelse med vores firma/event vinsmagninger betales der kun hvis man ikke benytter den gratis sortimentssmagning vi tilbyder. Betalingen sker forud 8 dage før afholdelse eller senest på dagen pr. fremsendt faktura. Levering af firma/event vinsmagning sker på den aftalte dag og kan ikke efterfølgende returneres. 

Levering

Vi tilbyder flere forskellige leveringsmuligheder det fremgår af vores shop når man bestiller sine vare i denne. Vi leverer kun hele kasser altså salg af 6, 12, 18 flasker. Vi kan ikke håndtere fragt af mindre antal medmindre du laver individuel aftale om afhentning eller hvis du bor i området vi leverer fragtfrit i hver torsdag. (Hørning, Stilling, Kolt, Hasselager, Tranbjerg, Solbjerg og Skanderborg.) 

Vi samarbejder med VNL - leveringspris er 69,- kr. Vores leverandør bestræber sig på at levere varen hver fredag. Vi leverer kun i Danmark. Ordre afgivet inden kl. 22.00 på onsdage afsendes med levering hos dig fredag. Vi sender ordre hver torsdag.  

Det er også muligt at få leveret sine vare gratis (Hørning, Stilling, Kolt, Hasselager, Tranbjerg, Solbjerg og Skanderborg.) hver torsdag, dette er helt fragtfrit uanset købsstørrelse. Denne mulighed vil vise sig under fragtmuligheder når du er klar til at bestille dine varer. 

Vi tilbyder gratis fragt på køb over 990,- kr. (Sendes hver torsdag til levering hos dig fredag.) 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved sende mail til kontakt@ditvinhus.dk med klar angivelse af problemet samt angivelse af ordrenummer i emnefeltet eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende originalemballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Vin og andre effekter købt i vores vinshop. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.100,- kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten


Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
 

  1. Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  3. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på. 

   
Du mister din fortrydelsesret, hvis, du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.      


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

DITVINHUS
Nydamsvej 1
8362 Hørning

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:

DITVINHUS
Nydamsvej 1
8362 Hørning. 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos ditvinhus.dk (LESA Handel ApS) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige på www.ditvinhus.dk er direktør Esben Albertsen. 
 
Dine oplysninger videregives ikke til 3. mand. 
 
Som registreret hos DITVINHUS (LESA Handel ApS), har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@ditvinhus.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til direktør Lars Schou på mail lars@ditvinhus.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler her kan du finde vejledning. 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 3. december 2015.